Morstad Motor har i mange år restaurert og bygget opp klassiske cross-, enduro- og trialsykler.
Ta kontakt om du har en jobb som skal gjøres på din klassiske sykkel.

SUZUKI RM 370 - 1976:
Jeg har hatt 2 stk. RM370-1976. Da den ene ble solgt til Bjørn Thowsen fikk jeg abstinenser og måtte kjøpe en til. Sykkelen har litt oppdatert fjæring og er veldig god å kjøre. Clutchen må sjekkes opp, den frir ut litt dårlig.  Lett restaurert.

 

YAMAHA TT 500 - sein 70-talls:
Det kom en Yamaha TT500 hit. Den var ombygd til cross, men kunne utvikles litt mer. Ettersom Ola Martin hadde begynt å bygge en ordentlig HL-Yamaha, kjøpte vi hvert vårt eksosanlegg fra Geoff Morris i Australia og jeg tilpasset en eldre YZ bensintank i plast. Det ble YZ 490 gaffel og Alu-svingarm. Øhlins-dempere var det allerede på den. Dette ble en "grov" 4-takt crosser på 130 kg, men den har flotte kjøreegenskaper. Motoren er ikke noe å skryte av, men til Yamahas XT-TT-SR-motorer fins det "alt" å få, så der blir det nok et prosjekt.

 

HUSQVARNA 390 CR - 1977:
Jeg overtok den fra Leif Lundgrens bror Håkan i "låda" for mange år siden. Noen deler manglet da og noe ble nok brukt ved restaurering av en CR 250 - 80, bl.a. tank og eksosanlegg. Så da det ble aktuelt å kjøre Novemberløpet i 2009, ble det ei vanvittig skruing. Etterhvert er den blitt en greit restaurert brukssykkel som både er god å kjøre og har en motor som går bra. Med SEM tenningsanlegg har den fått veldig bra lys, mens en ny forgasser gjorde enormt for startegenskaper og ytelse.  "Tall and swedish".